Pääluottamusmiehet tiedottaa 2/2024

JHL PÄÄLUOTTAMUSMIESTEN ALKUVUODEN AJANKOHTAISTA

Kiitos kaikille mielenilmaukseen osallistuneille! Valitettavasti hallitus ei kuullut asiaamme ja työ jatkuu. Toivottavasti mahdollisimman moni osallistuu jatkossakin tilaisuuksiin! Kaikkia tulevia vastaavia tapahtumia koskevia ohjeita ja ilmoituksia kannattaa seurata vain JHL liiton sivuilta.

Alkuvuoden neuvotteluissa on käsitelty seuraavia asioita

Työpaikkaohjaajalle/ opiskelijaohjaajalle maksettavaa korvausta. Olemme jääneet neuvotteluissa erimielisiksi. Työnantajan näkemyksen mukaan opiskelijaohjaus huomioidaan tehtävän vaativuuden arvioinnissa. Meidän mielestämme näin ei tapahdu. Asia siirtyy JHL asiantuntijoiden arvioitavaksi.

Paikallinen hälytysrahasopimus päättyy 29.2.2024. Työnantaja on esittänyt korvaukseen vähennystä, johon emme ole suostuneet ja uutta paikallista sopimusta ei asiasta ole syntynyt. Hälytysrahakorvaus jatkuu työnantajan päätöksellä ( Toimitusjohtajan päätös) . Uudet mahdolliset ehdot ovat summan lisäksi työnantajan yksin päättämiä.

Ylimääräisen vuoron/lisävuoro korvauksesta tehty määräaikainen toimitusjohtajan päätös päättyy 11.2.2024. Päätöstä ei toistaiseksi jatketa pääsiäislistalla, jossa ns ”ylimääräisiä” vapaapäiviä.

Kliinisestä lisätyösopimuksesta/jononpurkusopimuksesta, aloitettu neuvotteluja, joita jatketaan maaliskuun ajan.

Kielenkäyttölisän myöntämisen perusteita koskeva pysyväisohje päivitetään helmi- maaliskuun aikana.

Muuta ajankohtaista

Työehtosopimusneuvotteluissa sovituista palkankorotuksista. 1.2.2024 KVTES Kehittämisen ohjelma erä (keskitetty erä) tietoa ja toimintaohjeita tulossa keskustasolta helmikuussa.

TORILLA TAVATAAN!

HUS PÄÄLUOTTAMUSMIEHET Niina, Göran, Essi, Jenni ja Irina

Voit olla meihin yhteydessä jos jää kysyttävää tai jotain jää epäselväksi. Toki myös muutenkin.

Niina Koskela niina.koskela@hus.fi p 040 077 1843

Göran Sjöstedt goran.sjostedt@hus.fi p 050 427 1776