Jäsenasiat

Jäsenkortti

Ammattiliitto JHL:n nykyinen jäsenkortti on voimassa vuosina 2022–2024. Alle 70-vuotiailla jäsenkortti on myös vakuutuskortti, joka kattaa tapaturma- ja matkustajavakuutuksen. JHL on vakuuttanut jäsenensä Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turvassa.

Jäsenyyden ja jäsenmaksutietojen pitää olla ajan tasalla, jotta kortti on voimassa.

Vuodesta 2022 alkaen liiton matkustaja- ja tapaturmavakuutuksen voimassaolo päättyy siihen päivään, kun jäsen täyttää 70 vuotta. JHL lähettää 70 vuotta täyttäville jäsenille automaattisesti uuden jäsenkortin, jossa ei ole matkustajavakuutusta.

Nykyinen jäsenkortti on postitettu jäsenille marraskuussa. Uusille jäsenille jäsenkortti postitetaan, kun jäsenyys on kirjattu jäsenrekisteriin. Kortin mukana lähetetään myös jäsenetuesite, tietoa jäsenyydestä sekä kalenteri, jos jäsen on sen tilannut.

Kadonnut jäsenkortti

Tilaa uusi kortti joko omaJHL:ssä tai ottamalla yhteyttä jäsenpalveluun. Tilaamasi kortti lähtee kortin toimittajalta sinulle noin kahdessa viikossa.

Uutta jäsenkorttia ei lähetetä jäsenen yhdistyksen vaihtuessa eikä nimen muuttuessa.

Lisätietoja mobiilijäsenkortista ja vastaukset yleisimpiin kysymyksiin.

OmaJHL

OmaJHL on liiton sähköinen asiointikanava jäsenille. Palvelussa voit päivittää yhteystietosi, ammattinimikkeesi ja työsuhdetietosi. Voit myös maksaa jäsenmaksusi tai ilmoittaa jäsenmaksuvapautuksesta ja tilata maksuttoman kalenterin. OmaJHL:n kautta pääset myös jäsen- ja aktiivisivuille.

Näin kirjaudut omaJHL:ään

OmaJHL:ään kirjaudutaan sähköpostiosoitteella tai jäsennumerolla ja salasanalla. Löydät jäsennumeron jäsenkortistasi. Sähköpostiosoitteesi tulee olla tallennettu jäsenyystietoihisi, jotta voit käyttää sitä kirjautuessasi.

OmaJHL:ään pääset kirjautumaan ammattiliitto JHL:n verkkosivun oikeassa ylälaidassa olevasta Kirjaudu sisään -kohdasta.  Kirjautumisen edellytyksenä on, että yhteystietosi on tallennettu jäsenyystietoihisi.

Ongelmia kirjautumisessa?

Käyttäjätunnusta ei löydy tai sisäänkirjautuminen epäonnistui

Et pääse kirjautumaan palveluun, etkä myöskään saa salasanaa tai salasanalinkkiä, jos matkapuhelinnumeroasi tai sähköpostiosoitettasi ei ole tallennettu jäsenyystietoihisi.

Päivitä puuttuvat tai muuttuneet yhteystietosi  jäsenpalvelun sähköisellä yhteydenottolomakkeella, valitse kohta ”Sähköpostin ja puhelinnumeron ilmoittaminen jäsentietoihin”. Saat vahvistusviestin tietojen päivityksestä, jonka jälkeen voit tilata itsellesi uuden salasanan.

Uusi salasana

Unohtuneen salasanan tilalle voit tilata uuden kirjautumissivun Unohditko salasanasi? -linkistä. Tilatessasi uutta salasanaa voit valita, toimitetaanko uusi salasanasi tekstiviestillä vai sähköpostilla. Salasana tai sen tilauslinkki lähetetään jäsenyystietoihisi tallennettuun matkapuhelinnumeroosi tai sähköpostiosoitteeseesi.

Internet-selain

OmaJHL ei toimi Internet Explorer (IE) -selaimella tietoturvan vuoksi. Suosittelemme käyttämään Google Chromea, Mozilla Firefoxia, Microsoft Edge tai Safari -selainta. On hyvä, että käytössä oleva selain on joko uusin versio tai vain vähän aikaa sitten päivitetty.

Jos kirjautuminen ei edelleenkään toimi ja yhteystietosi on päivitetty tai tarkistettu, tyhjennä Internet-selaimesi selaushistoria. Tämän jälkeen kirjaudu omaJHL:ään uudelleen. Tarvittaessa lähetä viesti kirjautumis- ja salasanaongelmista osoitteeseen salasanat@jhl.fi .

OmaJHL:ssä voit:

• Päivittää yhteystietosi, ammattinimikkeesi ja työsuhdetietosi. Kun nämä tiedot ovat ajan tasalla, saat juuri sinulle tarkoitetut viestit.
  • Maksaa jäsenmaksusi.
  • Ilmoittaa uudesta työsuhteesta, tilata esitäytetyn perintäsopimuksen.
  • Hakea yhdistyksen vaihtoa.
  • Ilmoittaa eläkkeen alkamisesta.
  • Ilmoittaa jäsenmaksuvapaudesta – esimerkiksi jos jäät perhevapaalle.
  • Ilmoittaa kaikista muutoksista jotka vaikuttavat jäsenyyteen.
  • Tilata uuden jäsenkortin.
  • Tilata jäsenkalenterin.

OmaJHL:n kautta pääset myös

• jäsensivuille – siellä voit lukea jäsenkirje Pointin, yhdistyskirjeen, sopimusalakohtaisia kohdeviestejä ja tarkistaa erityiset jäsentarjoukset
  • aktiivien sivuille – joissa on yhdistystoimintaan, edunvalvontaan ja työsuojeluun liittyvää sisältöä, ohjeita ja materiaaleja.
  • Jäsensivut ja aktiivien sivut avautuvat omaan välilehteen. Voit siis ”surffailla” sivuilla vapaasti. OmaJHL jää auki toiselle välilehdelle.

Kurssi-ilmoittautuminen

Kurssi-ilmoittautuminen tapahtuu koulutuskalenterista tai omaJHL:n kautta kirjautumalla palveluun omilla tunnuksilla. OmaJHL:sta löydät kohdan omaKoulutus.

Työttömyyskassa

JHL työttömyyskassasta saat apua työttömyyden tai lomautuksen kohdatessa

Jos esimerkiksi jäät työttömäksi, sinut lomautetaan, aloitat opiskelun tai TE-palvelun, aloitat uuden osa-aikatyön tai sairastut, löydät työttömyyskassan nettisivuilta toimintaohjeet. Tutustu erilaisiin tilanteisiin ja niihin liittyviin toimintaohjeisiin!

Löydät myös juuri sinun tilanteeseesi sopivat päivärahan hakuohjeet JHL työttömyyskassan ohjepankista.

Päivärahalaskurin avulla voit arvioida päivärahan suuruuden työttömyyden tai lomautuksen ajalle.

Työttömyyskassa tarjoaa tasapuolista, henkilökohtaista ja luotettavaa palvelua joustavasti useassa eri kanavassa. Tutustu palveluihin!

Alle 70-vuotiaiden JHL:n jäsenten jäsenkortti.
70 vuotta täyttäneiden JHL:n jäsenten jäsenkortti.