Jäsenasiat

JHL:n jäsenmaksu

HL:n kokonaisjäsenmaksu on 1,38 % kaikista ansiotuloista ennen veroja. Jäsenmaksu on verotuksessa vähennyskelpoinen. Jäsenmaksun voit maksaa joko valtuuttamalla työnantajasi perimään sen suoraan palkasta tai maksamalla sen itse. Minimijäsenmaksua maksavat ne jäsenet, joilla ei ole palkka- tai siihen verrattavaa tuloa. Jäsenmaksulaskurilla voit laskea jäsenmaksusi.

Jäsenmaksulaskurilla voit laskea jäsenmaksusi suuruuden. Voit laskea jäsenmaksun myös kaavalla 1,38 x palkka/100.

Jäsenmaksun voi vähentää verotuksessa. JHL ilmoittaa automaattisesti verottajalle tiedot maksetusta jäsenmaksuista.

Työnantajaperintä

Perintäsopimuksella valtuutat työnantajasi perimään jäsenmaksun suoraan palkastasi. Voit tilata esitäytetyn perintäsopimuksen jäsenpalvelusta. Jäsenpalvelu lähettää sinulle tiedoillasi täytetyn lomakkeen postissa. Toimita lomake allekirjoitettuna työnantajasi palkanlaskentaan.

Voit myös tulostaa perintäsopimuksen. Toimita lomake täytettynä ja allekirjoitettuna työnantajasi palkanlaskentaan.

Jäsenmaksun maksaminen itse

Voit maksaa jäsenmaksut suoraan Jäsenpalvelu 24h:ssa Nordean, Danske Bankin tai Osuuspankin verkkopankin kautta, tai vaihtoehtoisesti tilata jäsenpalvelusta viitesiirrotjäsenmaksun maksamista varten.

Seuraavan vuoden jäsenmaksuviitteet lähetetään itsemaksaville jäsenille viimeistään joulukuussa.

Katso myös minimijäsenmaksu ja jäsenmaksuvapautus.

Jäsenkortti

JHL:n nykyinen jäsenkortti on voimassa vuosina 2019-2021. Jäsenkortti on myös vakuutuskortti, joka kattaa tapaturma- ja matkustajavakuutuksen. JHL on vakuuttanut jäsenensä Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turvassa.

Jäsenyyden ja jäsenmaksutietojen pitää olla ajan tasalla, jotta kortti on voimassa.

Uusille jäsenille jäsenkortti postitetaan, kun jäsenyys on kirjattu jäsenrekisteriin. Kortin mukana lähetetään myös jäsenkalenteri, jäsenetuesite ja tietoa jäsenyydestä.

Uudet jäsenkortit vuosille 2019-2021 on postitettu jäsenlehti Motiivi nro 9:n mukana. Motiivi nro 9:n ilmestymisaika oli 31.10.2018. Myös uusien mobiilijäsenkorttien latauslinkit on lähetetty samaan aikaan.

Kadonnut jäsenkortti

Tilaa uusi kortti joko omaJHL:ssa tai ottamalla yhteyttä jäsenpalveluun.

Uutta jäsenkorttia ei lähetetä jäsenen yhdistyksen vaihtuessa eikä nimen muuttuessa.

Lisätietoja mobiilijäsenkortista ja vastaukset yleisimpiin kysymyksiin.

OmaJHL

OmaJHL on liiton sähköinen asiointikanava jäsenille. Palvelussa voit päivittää yhteystietosi, ammattinimikkeesi ja työsuhdetietosi. Voit myös maksaa jäsenmaksusi tai ilmoittaa jäsenmaksuvapautuksesta. OmaJHL:n kautta pääset myös jäsen- ja aktiivisivuille. Jäsenpalvelu 24h on poistunut käytöstä, omaJHL korvaa sen. Uuden palvelun myötä vanhat käyttäjätunnukset ja salasanat eivät omaJHL:ään käy.

Kun kirjaudut omaJHL:ään ensimmäisen kerran

OmaJHL on korvannut Jäsenpalvelu 24h:n. Uuden palvelun myötä vanhat käyttäjätunnukset ja salasanat eivät palveluun käy, vaan tilalle on luotava uudet tunnukset.

Jotta voit kirjautua omaJHL:ään, sinulla pitää olla voimassa oleva sähköpostiosoite tai matkapuhelinnumero. Osoitteen tai numeron pitää olla myös jäsenrekisterissä jäsentiedoissasi.

Näin kirjaudut omaJHL:ään:

Kirjaudu sisään -linkki.

1. Mene omaJHL:n kirjautumiseen JHL:n verkkosivun ylälaidasta kohdasta kirjaudu sisään.
  2. Kun kirjaudut palveluun ensimmäistä kertaa, voit tilata sähköpostiisi linkin, jolla pääset luomaan itsellesi salasanan.
    Jos sinulla ei ole sähköpostia, voit tilata salasanan myös matkapuhelimeesi. Tilaus tapahtuu klikkaamalla kirjautumisikkunassa linkkiä Luo salasana/Unohtuiko salasana.
  3. Kun olet saanut linkin tai salasanan, voit kirjautua omaJHL:ään.

Tältä näyttää omaJHL:n kirjautumissivu.

Käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi, matkapuhelinnumerosi tai jäsennumerosi.
Salasanasi on joko linkin kautta luomasi salasana tai se, minkä sait matkapuhelimeesi.

OmaJHL:ssä voit:

• Päivittää yhteystietosi, ammattinimikkeesi ja työsuhdetietosi. Kun nämä tiedot ovat ajan tasalla, saat juuri sinulle tarkoitetut viestit.
  • Maksaa jäsenmaksusi.
  • Ilmoittaa uudesta työsuhteesta, tilata esitäytetyn perintäsopimuksen.
  • Vaihtaa yhdistystä.
  • Ilmoittaa eläkkeen alkamisesta.
  • Ilmoittaa jäsenmaksuvapaudesta – esimerkiksi jos jäät perhevapaalle.
  • Ilmoittaa kaikista muutoksista jotka vaikuttavat jäsenyyteen.
  • Tilata uuden jäsenkortin.
  • Peruuttaa jäsenkalenterin.

Lue tarkemmat ohjeet tietojen päivittämiseen ja omaJHL:n käyttöön

OmaJHL:n kautta pääset myös

• jäsensivuille – siellä voit lukea jäsenkirje Pointin, yhdistyskirjeen, sopimusalakohtaisia kohdeviestejä ja tarkistaa erityiset jäsentarjoukset
  • jäsensivuilta pääset myös erilaisiin työryhmiin, mikäli olet sellaisissa jäsenenä
  • aktiivien sivuille – joissa on yhdistystoimintaan, edunvalvontaan ja työsuojeluun liittyvää sisältöä, ohjeita ja materiaaleja.Toistaiseksi tietoturvasyistä nettisivujen jäsensivut ja aktiivien sivut vaativat toisen kirjautumisen. Tähän kirjautumiseen tarvitset vanhat, Jäsenpalvelu 24h-aikaiset tunnuksesi.

Jäsensivut ja aktiivien sivut avautuvat omaan välilehteen. Voit siis ”surffailla” sivuilla vapaasti. OmaJHL jää auki toiselle välilehdelle.

Kurssi-ilmoittautuminen

Kurssi-ilmoittautuminen tapahtuu koulutuskalenterista tai omaJHL:n kautta kirjautumalla palveluun omilla tunnuksilla. OmaJHL:sta löydät OmaKoulutus.

Työttömyyskassa

Huomaathan, että työttömyyskassan kirjautuminen on säilynyt ennallaan – eWertti.

Jaa sisältö:FacebookTwitterLinkedIn

Kerro kehitysideasi